•   Безплатна доставка
    за поръчки над 100лв
  • #open-10:00:00#close-20:00:00#

Нямате продукти в кошницата.

← Още от Блога

По стъпките на скулптура или 8-те фази на трансформация - от идея до статуетка

2019-04-29
Вижте още
  • Силата на скъпоценните камъни и техните лечебни свойства Силата на скъпоценните камъни и техните лечебни свойства

    Знаеш ли, че има статуетки и бижута които лекуват !? Предполагам всеки е чувал или чел не един път за лечебните свойства на полускъпоценните и скъпоценни минерални камъни, които допринасят за хармонизирането на енергиите в дома. Източните народи, както и хората занимаващи се с астрология, твърдо вярват, че всяка зодия си има своят амулет или камък, който допринася благотворно за здравето ни, хармонизира чакрите и балансира нашата душевност.

    2019-05-08 17:51:00

  Може би на малцина от вас са известни фазите на душевно състояние и самооценка през които преминава всеки творец, но ето накратко как изглеждат те:

Много добре ми се получи Това е доста трудно, дали да не се откажа Това за нищо не става, ще се откажа Това е пълен боклук, за нищо не ставам Това се получи, може би все пак ме бива Това е страхотно, ужасно ме бива

Разбира се това е колкото в кръга на шегата, толкова и има голяма доза истина. Това обаче което е 100% истина са 8-те стъпки които една скулптура извървява за да оживее. към СТАТУЕТКИТЕ

1. Армиране

Армиране на скулптура Процесът на създаване на всяка скулптура започва най-вече със зараждането на идеята и визията за нея. Обикновено един художник прави малък макет, за да визуализира своите идеи във физическа форма след дълъг процес на изследване и разработване на детайлите, които предават уместността и автентичността на пластиката. След като реши какво да използва като основен износващ материал за статуетката, скулпторът започва да строи арматурата, структурната рамка, оформена от стоманена тръба, PVC тръба и дърво. За пластики с голям обем и маса, може да се ползва и пяната за запълване на кухините.

2. Изграждане на глинестата форма

За да започне същинската работа по изграждането на статуетката, художникът разумно прилага глината върху маслена основа. Повечето скулптурни автори поставят началото на изграждането на своето творение започвайки с формирането на главата. Според авторите, пропорциите на главата свободно определят пропорцията на останалата част от фигурата. Работата с маслената глина е най-дългата част от процеса на оформяне на скулптурата: да добавите детайли, да регулирате пропорциите и да оформите цялостната текстура на повърхността. Критична стъпка в процеса на създаване е точката близо до завършването. От решаващо значение е да се отдалечим от скулптурата за известно време, за да позволим очите да огледат детайлите от разстояние, както и да дадем почивката на ума. След няколко дни художникът може да погледне скулптурата със „свежи очи” като целта е евентуално да открие какво може да се промени или подобри. След като художникът или клиентът е доволен от скулптурата, процесът на отливане на калъп най-после може да започне.

С фазата на формиране на калъпа започва и самата трансформация към реализацията на финалната скулптура. За да се направи изливането на бронза по-ефективен и по-лесен, предварително определени части от глинестия модел се отстраняват, за да се направят отделни форми. Следващата стъпка е да се установят линии на подложката. Подложките са парчета от восъчно покрит картон, който се вгражда в глинените елементи, които определят къде трябва да се разделят формовъчните секции. След това в слоевете се поставя специално конструирана гума в рамките на всяка от подредените области. След изсъхване на мазилката, матричната му форма се отстранява и след това гъвкавата гумена форма се отстранява внимателно. Художникът сглобява и свързва всички участъци заедно за транспортиране до леярната.

3. Изграждане на майката или още познато като калъп

към СТАТУЕТКИТЕ

4. Осъществяване на восъчна форма

Повечето скулптуристи правят бронзовите си скулптури по изгарящият восъчен метод. В леярната се прилага червен восък от вътрешната страна, от страната, която докосва глината, от каучуковата форма. Според някои от авторите, всяка скулптура, която е по-голяма от приблизително размера на юмрук, е направена куха, а всяка скулптура по-малка от тази, се излива твърда. Следователно дебелината на нанесения восък върху гумената форма определя колко дебели са стените на скулптурите. След отстраняване на мазилката и каучуковите форми, остава само восъчната форма, която точно трябва да възпроизведе формата на глината. След това, допълнителни помощни форми във восък, като чаша за изливане, втулки и отвори, се добавят за подпомагане на процеса на изливане на бронз. Жълтата керамична суспензия се нанася или инвестира върху цялата восъчна форма и се оставя да се втвърди.

5. Изливане на бронз

Изливане на бронз Всяка малка част или матрица от скулптурата се изпичат по отделно в пещ при температура от около 1000 ° C, за да витрифицира керамичната суспензия в състав от закалено стъкло, като също така променя цвета на формата до бяло. Восъкът се изгаря, за да се създаде празнина в матрицата. Незабавно, разтопеният бронз се изсипва в празното пространство до чашата за изливане. След 15 минути металът се втвърдява достатъчно, за да се отчупи керамично-стъклената обвивка с чук и да се изложи закаленото леене. След това бронзът се оставя да се охлади напълно.

6. Сглобяване

След като всички отделни части на скулптурата се отлеят и охладят, следващата стъпка е да се съберат всички бронзови елементи обратно в една скулптура. Първо се изсипват чаши, втулки и отдушници. Тъй като бронзът се свива малко след охлаждането, парчетата се монтират колкото е възможно по-близо и се заваряват на място. След това, всички празнини са запълнени и споени, както и всички несъвършенства фиксирани.

7. Завършване на бронза

Вече сме на стъпка преди финала. Цялата скулптура се обсипва с пясък, за да се подготви повърхността за получаване на патина, която установява крайния цвят, както и осигурява защитен слой. Цветът, наличен на хиляди, се постига чрез прилагане на специално формулирани химикали, подобни на керамични глазури, в един до шест слоя, в зависимост от желания цвят, върху суровия бронз. Части от скулптурата се нагряват, а след това се нанася химикал, с четка или спрей, като всеки от тях дава различна текстура. Този процес на добавяне на топлина и нанасяне на химикали се извършва върху цялата скулптура за всеки слой. След като се нанесат всички покрития на финиша, се нанася краен слой от прозрачен уплътнител, за да се защити покритието.

8. Завършване на скулптурата

Последната стъпка е да се монтира скулптурата върху основа. Обикновено се използват мрамор, гранит и различни дървета. Но ако скулптурата е паметник или външно парче, тя е трайно монтирана върху камък или друг траен материал на място. Завършване на скулптурата към СТАТУЕТКИТЕ
Ако сте харесали статията и искате да прочетете и други подобри и полезни статии, ще се радваме да ни подкрепите като споделите тази статия във Фейсбук. Също може да ни пишете какви още теми ви вълнуват и на каква тема бихте желали да напишем статия и ние ще се постараем да подберем най-подходящите материали за вас.

Автор: eleon.bg / 233 прегледа